Microneedling2016-11-28T17:06:47+00:00

Project Description

Vi använder MICROINJECTOR LITHIUM+ som är en fraktionell microneedling penna som vertikalt penetrerar huden för att stimulera tillväxt av Kollagen & Elastin med minimal skada i huden.
Som svar på stimuleringen blir huden fylligare och tjockare, vilket reducerar synligheten av ärr, fina linjer och rynkor. Det hjälper även mot flera andra synliga hudproblem.
• Hudföryngring
• Minskning av porer
• Reducering av strior/bristningar
• Reducering av rynkor & fina linjer
• Reducering av ärr, brännmärken och hypertrofiska ärr
Metoden med en microneedling kan ge allt från en kittlande sensation till att vara ganska smärtsam, beroende på längden av nålar som används.
Behandlingen är relativt snabb och de flesta tycker inte att det är så smärtsamt.
Lokal-bedövande medel kan användas för att lindra eller helt ta bort smärtan. Hör med personalen på apoteket om en lokalbedövande kräm att använda och läs på förpackningen hur lång tid innan behandlingen du behöver applicera den.
Du kan få en tillfällig rodnad som varar i några timmar efter behandlingen, och det kan skapa en känsla som liknar en solbränna.
När ska man undvika microneedling?
◦Om du har använt Roaccutan (isotretinoin) under de senaste 6 månaderna
◦Har öppna sår, skärsår, eller skrubbsår på huden
◦Har fått strålbehandling utförd på huden under det senaste året
◦Har någon form av hudinfektion, herpes eller akne på området som ska behandlas, eftersom det kan blir värre och spridas
◦Har tidigare fått keloider eller eller har dålig sårläkning. Används inte heller för att behandla denna typ av ärr.
Välkommen!

FLER BEHANDLINGAR